آقای علیرضا افخمی ، موسس فرهنگسرای میبد ، در مصاحبه ای با " برج نیوز" بیان کرد: هنر باید در زندگی مردم جاری باشد و آثار هنرمندان فقط مختص موزه ها نیست.

آقای افخمی با بیان این موضوع از چگونگی تاسیس فرهنگسرای میبد و اهداف و دستاوردهای این نهاد افزود: ما در سال 91 با هدف ارتقای سطح فرهنگی و هنری شهرستان و شانیت بخشیدن به هنر و هنرمند ،با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان اقدام به تاسیس نهادی با عنوان فرهنگسرای میبد نمودیم.
این نهاد هم اکنون در قالب بیش از 10 انجمن فعال فرهنگی - هنری ، در حال فعالیت می باشد؛
انجمن هایی نظیر : انیمیشن ، بازی های فکری ، چرتکه ، خوشنویسی ، رباتیک ،شعر و شعرخوانی ،هنرهای تجسمی ، گویندگی و ...
وی در ادامه افزود: ماعلاوه بر آموزش در هر انجمن که هدف اصلی ماست ، اقدام به برگزاری نمایشگاه برای معرفی آثار هنرمندان و همچنین برگزاری مسابقات در هر رشته هنری و فرهنگی نموده ایم.
آقای افخمی با بیان اینکه تا کنون توانسته ایم گام های بلندی در زمینه های خوشنویسی ، تئاتر ، تربیت مجریان بومی ،شعر و فیلم سازی برداریم،از عدم توجه مردم و مسئولین ابراز تاسف کرد و افزود: آثار هنری هنرمندان میبدی از امتیاز بالایی برخوردار است اما متاسفانه آثار ایشان فقط گوشه گیر مکان هایی نظیر موزه ها میشود و مردم نسبت به هنر بی تفاوت هستند و از هنرمندان حمایت نمی کنند؛
وی همچنین ادامه داد: مسئولین باید برای معرفی آثار هنرمندان به جامعه توجه بیشتری داشته باشند و اقداماتی برای فروش آثار فرهنگی و هنری هنرمندان میبدی صورت گیرد.